اطلاعات عمومی, پوشاک بانوان

اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی

آیا تا به حال پیش از خرید یا انتخاب لباسی به این موضوع دقت کرده‌اید که فرم اندام شما چیست و آیا لباسی که انتخاب می‌کنید بر تناسب بیشتر استایل‌تان تاثیری دارد یا نه؟
شناخت صحیح فرم اندام به هر فرد کمک می‌کند تا لباس‌های مناسب‌تری انتخاب کند و براین اساس خوش‌تیپ‌تر به نظر برسد. اما چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که اندام ما در کدام دسته قرار می‌گیرد.
لازمه این شناخت، قبل از هرچیز آشنایی با متدوال‌ترین فرم‌های اندامی است تا براساس فرمول ساده‌ای بفهمیم شکل اندام ما به کدام یک از پنج مدل نزدیک‌تر است.

اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی

انواع فرم بدن و نحوه تشخیص آن

پنج فرم اندامی ساعت شنی، گلابی، سیب، مستطیل، الماس و مثلث معکوس رایج‌ترین انواع اندام هستند که در این مطلب به معرفی اندام ساعت شنی می‌پردازیم.
فرمول ساده تشخیص فرم اندام این است که با اندازه‌گیری عرض باسن، عرض کمر و عرض شانه و سنجش این اندازه‌ها نسبت به هم بفهمیم در کدام دسته قرار می‌گیریم.

اندام ساعت شنی

در اندام ساعت شنی اندازه عرض باسن و عرض شانه‌ تقریبا باهم برابر هستند و اندازه عرض کمر از آن دو کمتر و چیزی حدود 25 سانتیمتر اختلاف با عرض باسن دارد. درواقع همان‌طور که از اسم آن پیداست این اندازه‌ها فرمی شبیه به ساعت شنی را می‌سازند.
البته در اندام ساعت شنی هم شدت باریک‌ بودن کمر یا پهن بودن شانه و باسن متنوع است .

اندام ساعت شنی

چه لباس هایی برای این فرم مناسب است ؟

اندام ساعت شنی را ایده‌آل‌ترین فرم اندامی معرفی می‌کنند و تقریبا هیچ محدودیتی برای افراد با این اندام، در انتخاب انواع لباس‌ها از طرح‌های گوناگون وجود ندارد.
آن‌ها می‌توانند تمام رنگ‌ها و پارچه‌های پر نقش و نگار و شلوغ را بپوشند و از این موهبت خدادادی در تناسب‌شان استفاده کنند

اندام ساعت شنی

معمولا به افرادی که اندام ساعت شنی دارند توصیه می‌شود، لباس‌هایی بپوشند که انحنای زیبای کمر پوشانده نشود و حتی سراغ مدل‌هایی بروند که بر این زیبایی بیشتر تاکید داشته باشد. بنابراین پوشیدن لباس‌هایی با کمربند یا خط برش در قسمت کمر به این افراد پیشنهاد می‌شود و به طور کلی آزادی عملی زیادی دارند.
اغلب یقه‌ها و آستین‌ها برایشان مناسب است.

می‌توانند از ترکیب‌های رنگی متنوع و در تعداد زیاد در یک استایل استفاده کنند و انواع استایل‌ها را امتحان کنند.این اندام طرفداران بسیار زیادی دارند و ایده‌آل بسیاری از خانم‌ها، رسیدن به چنین فرم اندامی است.
با این وجود، اگر به هر دلیلی فردی با اندام ساعت شنی بخواهد قوس و انحنای بدنش چندان برجسته و مورد توجه نباشد، می‌تواند از لباس‌هایی با راه‌راه عمودی استفاده کند تا لاغرتر به نظر برسد.

از استایل مونوکروم یا تک‌رنگ استفاده کند.لباس‌های گشاد و اُورسایزی مانند پانچو بپوشد که سیلوئت کلی بدنش مشخص نباشد. یا در قسمت کمر جزئیاتی مانند چین یا دراپه را اضافه کند تا باریک بودن کمر به چشم نیاید.

اندام ساعت شنی

فراموش نکنید که تلاش برای ایجاد تناسب در اندام‌های مختلف زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فرد با فرم اندامی خود مشکل دارد و ترجیح می‌دهد که به فرمی مانند ساعت شنی که از نظر اکثریت جامعه ایده‌آل تلقی می‌شود نزدیک شود. اما اگر فردی اندام مستطیل یا مثلث خود را دوست دارد اصلا اصراری برای ایجاد این تناسب وجود ندارد، زیرا زیبایی در نگاه آدم‌ها شکل متفاوتی دارد و معیار ثابتی برای سنجش زیبایی وجود ندارد.

نکته بسیار حائز اهمیت برای بانوانی که علاقه مند داشتن اندام ساعت شنی هستند

 

امروزه به دلیل نفوذ بسار رسانه ها در فرهنگ و روزمرگی مردم، درصد زیادی از بانوان در صدد داشتن اندام ساعت شنی هستند که این اندام بجز موارد ژنتیکی و انجام فعالیت های ورزشی مناسب روز مره و بخصوص تغذیه مناسب امکان پذیر نیست، از این رو آمار تمایل این افراد به عمل های زیبایی در این خصوص روز به روز در حال افزایش است که عوارض این عمل ها در طولانی مدت خود را نشان خواهد داد، پس بجای تصمیم گیری در خصوص انجام عمل های زیبایی در این زمینه، پیشنهاد میشود اول به تغذیه مناسب و بعد به انجام فعالیت های ورزشی مستمر بپردازید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید